Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

ITINERARI DE MEMÒRIA: EL POLVORÍ DE RAIMAT

Celebrat el 12 d’abril de 2026 a les 10.00 h. al Polvorí de Raimat.

 -ITINERARI DE MEMÒRIA-

El 12 d’abril es va celebrar l’Itinerari de Memòria Democràtica al Polvorí de Raimat, dirigit per Xavier Calomarde, amb l’assistència d’unes 160 persones.

La visita va permetre conèixer un espai vinculat a diferents moments de la història contemporània: d’una banda, els combats de la Cerdera de l’abril de 1938, en el marc de la defensa republicana de Lleida, i de l’altra, el Polvorí de Raimat, construït l’any 1951 com a instal·lació militar i desafectat el 1994.

Durant l’itinerari es va explicar la importància estratègica d’aquest sector, proper a la carretera N-240, on van combatre unitats republicanes i de les Brigades Internacionals, amb una presència destacada de brigadistes polonesos, així com hongaresos, txecs, jueus i combatents republicans d’altres procedències.

L’activitat va posar en valor un espai de memòria poc conegut, on conflueixen la Guerra Civil, la presència internacional en la defensa de Lleida, les fosses encara pendents d’estudi i el patrimoni militar de la postguerra. L’estat actual del conjunt evidencia la necessitat de continuar investigant, preservant i senyalitzant aquests espais pel seu valor històric, memorial i democràtic.

 

Informació i inscripcions:

Departament de Drets Civils
Telèfon: 973700457
a/e: memoriademocratica@paeria.cat

Centre Excursionista de Lleida
Telèfon: 973242329
a/e: cel@cel.cat

Més imatges